הצטרפתם רק עכשיו? מאגר הטיפים שהצטברו עד היום נמצא כאן.
תגללו למטה ותמצאו עוד שלל הפתעות!
14.04.22 מילת הקסם: "דיאלוג"
קבוצה יקרה מה שלומכם?
יום חמישי הגיע והנה הגיע לו טיפ-סופש הראשון לקבוצה שלנו.
אז קבלו את מילת הקסם של השבוע: דיאלוג.
צפו בסירטון שהכנתי לכם, ואני הכי סקרנית לשמוע מכם מה דעתכם.
מאחלת לכולנו חג שמח, חג של חופש אמיתי, כזה מבפנים, לא רק של חופשות 😉
21.04.22 הפרדוקס של השחקן
לפחות פעם ביום אני מקבלת שיחת טלפון שבה בין היתר אני שומעת מהצד השני את המשפט:
"אני לא רוצה להיות שחקן (או שחקנית), אבל הייתי רוצה לדעת להיכנס לדמות אחרת, הייתי רוצה לדעת להיות מישהו אחר, או לפחות לדעת איך לשדר שאני דמות אחרת"… וחשבתי שאולי סדנת משחק…"
אז שנדבר על זה לרגע?
נכון. שחקן יודע "להיכנס לדמויות", יש לו (או אמור להיות לו) דמיון רחב שהוא יכול "לטייל" במחוזותיו בחופשיות והנאה…
זה נכון.
אבל כדי ששחקן ידע "להיכנס לדמות",
הוא צריך, לפני הכל, להיות מחובר לעצמו, למי שהוא,
למי שרק הוא יכול להיות
ובעצם לדעת…לא לשחק
מעין פרדוקס שכזה…
בדיוק כמו שלא יעלה על הדעת
לצבוע קירות של דירה
בלי לגרד עם שפכטל את הצבע הישן,
כך גם השחקן, שלא יוכל "להיכנס לדמות" מבלי להכיר את עצמו לעומק ולהיות הכי אותנטי שיש, עם עצמו, בראש ובראשונה.
אז אולי במקום לומר "להיכנס לדמות", נגיד "להתחבר לעצמנו, כדי להיות מסוגלים להתחבר לדמות או לפרסונה אחרת"?
ומה אם בפעם הבאה שנעמוד מול קהל או מצלמה, רגע לפני שהסטרס והבלבלת יצליחו להשתלט עלינו ולהשכיח מאיתנו כל חלקה טובה, נצליח לזכור, ולו רק לכמה רגעים, שאת מי שאנחנו אין מישהו אחר שיכול "לשחק" יותר טוב מאיתנו, נדע שעשינו עוד צעד אחד קטן ומשמעותי לעבר החופש והשיחרור שלנו מולו.
עוד קצת בהרחבה כאן,
בקטע ממפגש הזום שקיימתי בחודש שעבר…
שיהיה לנו חג חרות שמח,
ושנחגוג את החופש שלנו להיות עצמנו.
הכי עצמנו שיש…
02.05.22 טיפ יום העצמאות
"גודל הפחד שלך כגודל הכישרון שלך"
אני לא יודעת לצייר. אף פעם לא ידעתי לצייר.
ונחשו מה…
באופן ישיר לידיעה הזו לגבי ה (חוסר) כישרון שלי בציור אף פעם לא הייתי בסטרס אם מישהו יאהב או לא יאהב את הציורים שלי.
אבל במשחק ועמידה מול קהל, בללמד קבוצות שלמות של אנשים שמעולם לא הכרתי, גם בהצגות יחיד של מעל שעה לבד על הבמה, אני דווקא יודעת איזה "דבר או שניים".
ואיזה קטע שדווקא אז, לפני הופעה מכל סוג בה אני הולכת לדבר מול אנשים או מול מצלמה, אני תמיד. אבל תמיד מתרגשת.
אם ניקח את זה יותר רחוק נראה שפחד קהל הוא אחד הפחדים השכיחים ביותר אצל האדם (עשו חיפוש קצר בגוגל בסיגנון "מפורסמים עם פחד קהל" ותידהמו מהתוצאות)
ומאותו היגיון, פחד קהל נובע בראש ובראשונה כי כולנו נולדנו עם הכישרון לשחק.
(אני מדברת על זה לא מעט בסירטון הראשון שבקורס הדיגיטלי שלי, אותו תמצאו בתיאור הקבוצה)
ואם נוסיף את העובדה שאנחנו החיה היחידה בטבע שחשוב לה מה חושבים עליה,
הרי לנו מתכון משובח לפחד קהל שיכול לשתק אותנו ולהשכיח מאיתנו כל חלקה טובה.
אז מה עושים עם כל זה?
הנה חמישה דברים שאם נזכור אותם נקל על עצמנו מאד לפני קהל
(שניים מהם קשורים, איך לא, להקשבה):
1. מקבלים וזוכרים את זה שפחד קהל טבוע בטובים ביותר, לא רק בעצמנו, מוותרים על הקונספט של "להתגבר על פחד קהל" ושואפים יותר לכיוון של "לעבוד עם פחד הקהל" הטבעי שלנו.
2.זוכרים שאם יש בכם את הפחד הזה אז כנראה שיש בכם גם את הכישרון, ואם יש בכם את הכישרון, יש בכם גם את היכולת לממש אותו
(או כמו שוולט דיסני אמר:
If you can dream it you can Do it)
3. עושים את התרגיל שבסירטון: מקשיבים לגוף, מקשיבים לנשימה שלנו, מקבלים, מכילים ומכבדים את ה"כיווץ" הזה שנוצר בגוף, שמים לב אליו, לידיים הרועדות, לפה המתייבש, ללב הפועם על 200, לבלק אאוט ולראייה המטושטשת…
יש סיכוי שדווקא הקבלה הזו תגרום לנו להצליח לנשום לאט יותר, עמוק יותר, וככה לאט לאט אפילו להצליח לחייך (כן, כן לחייך :))
4. אתם כבר על הבמה או מול מצלמה? עכשיו תקשיבו לקהל שלכם.
אם אתם עומדים מולו זה רק כי יש לכם משהו לחדש לו.
תשאלו את עצמכם- למה הוא צריך אתכם? מה אתם יודעים שהוא לא יודע?
הקהל הוא לא השופט שלכם, הקהל הוא הפרטנר שלכם.
5. חפשו כל הזדמנות לספר סיפור ותזכרו:
אין סיפור בלי פואנטה, ו… אין פואנטה בלי סיפור.
חפשו דוגמאות מהחיים שלכם, סיפור ששמעתם, משהו שריגש אתכם…
משהו שיחבר את הקהל אליכם רגשית, משהו שבזכותו הקהל עשוי לזהות בהופעה שלכם את עצמו…
זהו הטיפ שלי להיום, אחרי יום העצמאות נחזור למסורת טיפ_סופש, ואני מזכירה לכם שחשוב לי מאד להכיר אתכם ולדייק את התכנים עבורכם לכן בבקשה ענו על השאלון (בעילום שם) שנמצא בתיאור הקבוצה!!
12.05.22 הקהל שלכם זקוק ל…פאוזות
מה היה קורה אילו היינו קוראים סיפור לפני השינה
כמו רשימת מכולת, בלי נקודות ורק עם פסיקים?
זה בטח לא היה עושה את ההאזנה לסיפור
מאד נעימה נכון?
וזה עוד פחות היה נותן למאזין הצעיר
תחושה שהוא נשאב תוך כדי הסיפור
לעולם אחר, מעניין ומרתק… נכון?
אז למה כשאנחנו מציגים את המצגת שלנו
או בכל סיטואציה אחרת שבה אנחנו מדברים מול קהל
אנחנו שוכחים את זה?
קצת על פאוזות בסירטון.
יש לי שאלון, אשמח שתענו עליו!
המענה בעילום שם
וזה יעזור לי מאד לדייק את המסרים,
אני קוראת את הכל 🙂
מכירים אנשים שישמחו להצטרף לקבוצה?
שלחו להם את הלינק ↓
לכל שאלה או התלבטות צרו קשר או השאירו פרטים ואחזור אליכם
משנת 1996 ועד 2010 שיחק בתאטרון גשר. שם שיחק במספר רב של הצגות כגון כפר, עיר-בה זכה בפרס השחקן המבטיח, שלוש אחיות ועוד. בפסטיבל עכו בשנת 1997 זכה בפרס השחקן המצטיין בהצגה סטפן.
משנת 2010 ועד 2020 שיחק בתאטרון הבימה בהצגות רבות בהן-אשה בורחת מבשורה,הדה גאבלר, שייקספיר מאוהב ספינינג- אותו גם כתב ביחד עם עירית לוז ואשכול נבו ועוד.
שיחק בטלויזיה בתפקידים רבים בהם הוא והיא, של מי השורה הזאת?, מבצע קיפוד,שכונה ,אזהרת מסע, כפולים ועוד.
שיחק בסרטי קולנוע בהם: ההסדר, ציפורי חול, המוצא אל הים,ג'יהאד ועוד.
בוגרת המחזור הראשון של הסטודיו של מיה בכר במחזור 2010, ובוגרת הסטודיו למשחק מיסודו של יורם לוינשטיין מחזור 2016
השתתפה בפרויקטים רבים ביניהם: סדרת הנוער "החממה", עונה שלישית בתפקיד עופרי, סדרת הנוער ״פלאשבק״ בתפקיד דנית.
שיחקה בתפקיד ראשי בעונה השנייה של הסדרה "מתים לרגע" בתפקיד שירה.
בשנת 2021 שיחקה בתפקיד ראשי בסדרה "החנות שיש בה הכל" של כאן 11 בתפקיד דנה, בדרמה היומית "מלכת היופי של ירושלים" כג'יזל ובסרט הקולנוע "השחיין".
כיום משחקת בתיאטרון חיפה, בתיאטרון הארצי לנוער ובתיאטרון השעה. מצטלמת לפרוייקטים רבים ומלמדת בסטודיו משנת 2019.
תכני הסדנא:
שיעורים מוקלטים הכוללים 50 שיעורים.
פתיחת הקורס:
♦עם רכישת הקורס יישלחו לנרשם/ת, אחת לשבוע, הפרקים הרלוונטיים לפי סדר הקורס והשלבים שלו וכן קישור לכניסת לקבוצת הפייסבוק הסגורה של משתתפי הקורס.
העלות:
♦מחיר מלא של הקורס- 990 ₪
♦מחיר השקה מיוחד הכולל 50 שיעורים דיגיטלים- 590 ₪.
הסדרי תשלום:
עם ההרשמה ישלם/תשלם המשתתף/ת את התשלום עבור הסדנא בכרטיס אשראי (עד שלושה תשלומים)
מדיניות ביטולים:
במקרה של ביטול של הנרשם/ת, מכל סיבה שהיא:
♦הודעה על ביטול יש לשלוח בכתב (מייל או וואטסאפ)
♦במידה והחליט/ה המשתתף/ת, מכל סיבה שהיא, לבטל את השתתפותו/ה בקורס, עד יומיים לאחר הפרק הראשון (הפרק- הקשבה, ויתור על שליטה ודמיון), יוחזר הסכום ששולם במלואו.
*במידה ועברו שבועיים מרכישת הקורס והפרק הראשון טרם נצפה עד אז- לא יתאפשר ביטול ההשתתפות.
♦בהודעה על ביטול בכל זמן מאוחר יותר מחלון הזמן המצויין בסעיף הקודם, הקורס ישולם במלואו.
♦תשלום עלות הקורס, במקרה של פרישה לאחר יומיים אחרי הפרק הראשון, תחול גם במקרים של תשלומים שטרם נפדו בעת הפרישה, במידה ותהיה.
תכנים דיגיטליים:
♦עם פתיחת הקורס, יקבל/ תקבל המשתתף/ת שם משתמש וסיסמא אשר יאפשרו לו/ה גישה לתכנים הדיגיטליים המוקלטים.
♦קורס הבונוס "שפת גוף במרחב הוירטואלי" ישלח בסיום הקורס.
♦הגישה עם פרטי הכניסה מוגבלת לצפייה משני מכשירים בו זמנית (למשל מחשב ונייד/ טאבלט) ולשלוש כתובות IP. במידה וירצה/תרצה המשתתף/ת להיכנס מכתובת IP נוספת, יש ליצור קשר עם מיה בנייד (0528975961)/ ווטסאפ/ מייל. מענה צפוי תוך 12 שעות מקסימום.
♦שם המשתמש והסיסמא שיימסרו הינם אישיים ומיועדים לשימושו/ה של המשתתף/ת שרכש/ה את הקורס בלבד ואין למוסרם לצד שלישי כלשהו, בין בתמורה ובין שלא בתמורה*.
*הפרה של סעיף זה תהווה פגיעה חמורה בזכויות היוצרים, השמורות בלעדית למיה בכר