מה הדמות רוצה?

זאת התמונה שגוגל הקפיץ לי בחודש ינואר האחרון- זיכרון מינואר 2020.

במיסגרת הגשמים החזקים של תחילת שנה שעברה,
ינואר- החודש האופטימי הזה של תחילת השנה,
השנה הזו עם המספר העגול שכולם תלו בה
תלי תילים של תקוות ותכניות,
הסטודיו שלי הוצף פעמיים.

זה היה אירוע די טראומתי
וזה עוד כשאף אחד עוד לא העלה על דעתו
איך תיראה השנה הזו בהמשך…

אחרי כמה חודשים,
בכל פעם שאמרתי לבעל הבית שלי
שהקירות צברו לחות וטחב
ולכן הם מתפוררים ויש סירחון בסטודיו
הוא ענה שכל מה שצריך לעשות זה לצבוע את הקיר-
"ויש לך סטודיו כמו חדש".

מובן שגיחכתי, ולאחר שניסיתי כמה פעמים
להכניס בו קצת היגיון ולבקש שיעשה עבודה
רצינית של שיפוץ, הוא לא רצה לשמוע,
גם אחרי ששלחתי לו תמונות
של הריקבון שהיה בקירות
(ואחסוך כאן את המראות).

ועם עזרה גדולה מהבסטי החדשה- קורונה,
שסגרה לי את הפינה סופית,
עזבתי את הסטודיו שהיה לי לבית במשך שנים.

זה בדיוק מה שקורה לשחקן
שלא עובד נכון.

כששחקן מקבל טקסט חדש,
הוא בעצם מקבל מפת דרכים חדשה.
כדי לקרוא את הדרך-
הוא צריך לשאול את עצמו כמה שאלות,
לפני הכל- למצוא את המצפן.
המצפן של השחקן הוא לפני הכל-
להבין מהו הרצון של הדמות.

דמות כתובה לעולם לא מדברת סתם.
היא מדברת כי היא מנסה לשנות משהו.
יותר מזה- היא נלחמת כדי לשנות משהו.

אחת הטעויות השכיחות ביותר שאני רואה בסטודיו
(הפיזי או הוירטואלי)
היא שאלות מהסוג של-
"מה הרגש"/ "מה הדמות מרגישה"/ "איך להיכנס לדמות"/
"איך להביא את עצמי להביא את הרגש של הדמות על הבמה/ מול מצלמה ולהיות מרגש.ת"

זה בערך כמו לשאול את האדריכל,
כשרק בונים את הפיגומים של הבניין,
באיזה מסמר להשתמש כשרוצים לתלות את המדפים.

אם השחקן לא יודע מה הפרשנות שלו
לשאלת השאלות הראשונה הזו-
"מה הדמות רוצה",
ורק אחר כך, על בסיס התשובה לזה-
יבין מה הוא רוצה לספר מבעד לטקסט הזה,
הוא הולך לנסות לצבוע קיר שלא סיידו קודם,
והקיר הזה יתפורר, הרבה יותר מהר ממה שתכנן…

וחבל, כי יש כל כך הרבה תמונות
מלאות ברגש לתלות על הקירות האלה….

פוסטים נוספים

אין פוסטים נוספים
נגישות

קצת על עמית רגב

שחקן ולקטור של תיאטרון "הבימה". בוגר הסטודיו למשחק "ניסן נתיב" וזוכה פרס על סדרת הרשת "מקנזי" שכתב ובה שיחק. השתתף בהפקות טלויזיה כמו "קופה ראשית" ועוד… 
מלמד בסטודיו מאז 2019.

קצת על אמנון וולף

למד בבית הספר הריאלי בחיפה ובהמשך למד בסטודיו למשחק ניסן נתיב.


משנת 1996 ועד 2010 שיחק בתאטרון גשר. שם שיחק במספר רב של הצגות כגון כפר, עיר-בה זכה בפרס השחקן המבטיח, שלוש אחיות ועוד. בפסטיבל עכו בשנת 1997 זכה בפרס השחקן המצטיין בהצגה סטפן.

משנת 2010 ועד 2020 שיחק בתאטרון הבימה בהצגות רבות בהן-אשה בורחת מבשורה,הדה גאבלר, שייקספיר מאוהב ספינינג- אותו גם כתב ביחד עם עירית לוז ואשכול נבו ועוד.
שיחק בטלויזיה בתפקידים רבים בהם הוא והיא, של מי השורה הזאת?, מבצע קיפוד,שכונה ,אזהרת מסע ועוד.

שיחק בסרטי קולנוע בהם: ההסדר, ציפורי חול, המוצא אל הים,ג'יהאד ועוד.

מרצה במכללת גליל מערבי

קצת על ירדן תוסייה כהן

בוגרת המחזור הראשון של הסטודיו של מיה בכר במחזור 2010, ובוגרת הסטודיו למשחק מיסודו של יורם לוינשטיין מחזור 2016

השתתפה בפרויקטים רבים ביניהם: סדרת הנוער "החממה", עונה שלישית בתפקיד עופרי, סדרת הנוער ״פלאשבק״ בתפקיד דנית.

שיחקה בתפקיד ראשי בעונה השנייה של הסדרה "מתים לרגע" בתפקיד שירה.

בשנת 2021 שיחקה בתפקיד ראשי בסדרה "החנות שיש בה הכל" של כאן 11 בתפקיד דנה, בדרמה היומית "מלכת היופי של ירושלים" כג'יזל ובסרט הקולנוע "השחיין".

כיום משחקת בתיאטרון חיפה, בתיאטרון הארצי לנוער ובתיאטרון השעה. מצטלמת לפרוייקטים רבים ומלמדת בסטודיו משנת 2019.

קצת על עידו מוסרי

שחקן תיאטרון, טלויזיה וקולנוע, נולד וגדל בתל אביב.
התחנך בבית הספר לאמנויות בעיר וכבר מגיל 8 החל לשחק בתיאטרון ולהופיע בתוכניות טלוויזיה. למד במגמת התיאטרון בתיכון תלמה ילין.
שירת כשחקן בתיאטרון צה"ל.
 
בין השנים 2002-1999 למד בסטודיו למשחק ניסן נתיב, במסגרתו זכה פעמיים בקרן שרת. בשנים אלו השתלם בסדנת מחזות זמר של אוניברסיטת ת”א בברודויי, שבעקבותיה קיבל מלגה לסדנה נוספת ב-TAMPA FLORIDA , בהנהלת Ann Reinking
 
ב-2009 יצא אלבום הבכורה שלו, משחקי פחד, ומאז הוציא כמה וכמה סינגלים.
מזה שנים מדבב עשרות דמויות, ביניהן דמותו של "בוב ספוג" מזה 20 שנה.
כיום שחקן בתיאטרון גשר, פרזנטור של "עלית", משתתף בסדרת הטלוויזיה "היהודים באים" ועוד פרוייקטים רבים.

למען הסדר הטוב, להלן כמה נקודות המהוות הסכם בינך לבין הסטודיו (מיה בכר):

תכני הסדנא:

שיעורים מוקלטים הכוללים 50 שיעורים.

פתיחת הקורס:

♦עם רכישת הקורס יישלחו לנרשם/ת, אחת לשבוע, הפרקים הרלוונטיים לפי סדר הקורס והשלבים שלו וכן קישור לכניסת לקבוצת הפייסבוק הסגורה של משתתפי הקורס.

העלות:

♦מחיר מלא של הקורס- 990 ₪

♦מחיר השקה מיוחד הכולל 50 שיעורים דיגיטלים- 590 ₪

הסדרי תשלום:

עם ההרשמה ישלם/תשלם המשתתף/ת את התשלום עבור הסדנא בכרטיס אשראי (עד שלושה תשלומים)

מדיניות ביטולים:

במקרה של ביטול של הנרשם/ת, מכל סיבה שהיא:

♦הודעה על ביטול יש לשלוח בכתב (מייל או וואטסאפ)

♦במידה והחליט/ה המשתתף/ת, מכל סיבה שהיא, לבטל את השתתפותו/ה בקורס, עד יומיים לאחר הפרק הראשון (הפרק- הקשבה, ויתור על שליטה ודמיון), יוחזר הסכום ששולם במלואו.

*במידה ועברו שבועיים מרכישת הקורס והפרק הראשון טרם נצפה עד אז- לא יתאפשר ביטול ההשתתפות.

♦בהודעה על ביטול בכל זמן מאוחר יותר מחלון הזמן המצויין בסעיף הקודם, הקורס ישולם במלואו.

♦תשלום עלות הקורס, במקרה של פרישה לאחר יומיים אחרי הפרק הראשון, תחול גם במקרים של תשלומים שטרם נפדו בעת הפרישה, במידה ותהיה.

תכנים דיגיטליים:

♦עם פתיחת הקורס, יקבל/ תקבל המשתתף/ת שם משתמש וסיסמא אשר יאפשרו לו/ה גישה לתכנים הדיגיטליים המוקלטים.

♦קורס הבונוס "שפת גוף במרחב הוירטואלי" ישלח בסיום הקורס.

♦הגישה עם פרטי הכניסה מוגבלת לצפייה משני מכשירים בו זמנית (למשל מחשב ונייד/ טאבלט) ולשלוש כתובות IP. במידה וירצה/תרצה המשתתף/ת להיכנס מכתובת IP נוספת, יש ליצור קשר עם מיה בנייד (0528975961)/ ווטסאפ/ מייל. מענה צפוי תוך 12 שעות מקסימום.

♦שם המשתמש והסיסמא שיימסרו הינם אישיים ומיועדים לשימושו/ה של המשתתף/ת שרכש/ה את הקורס בלבד ואין למוסרם לצד שלישי כלשהו, בין בתמורה ובין שלא בתמורה*.

*הפרה של סעיף זה תהווה פגיעה חמורה בזכויות היוצרים, השמורות בלעדית למיה בכר